21. 2. 2008

Freebie - Template

Ze svého šuplíčku jsem vytáhla šablonky na rychlé oříznutí fotky do zajímavého okraje (panečku, to je ale smysluplná věta :-) a ještě jsem k nim přidělala další tři nové.

Původně jsem ty šablonky dělala jako jeden z prvních bonusů za soutěž na Baby-cafe.cz - ale fakt je, že je sama používám docela často :)

Takže pokud chcete můžete to také zkusit. V Photoshopu se s nimi pracuje báječně pohodlně, nechají se použít i v Gimpu, ale tam je to trošku složitější.

Jak na šablonky (templates) v photoshopu:
1) vlož šablonku POD fotku
2) přizpůsob velikost fotce (je lepší měnit rozměr šablonce, ta se narozdíl od fotky nedeformuje :)
3) přepni se do vrstvy s fotkou a pro oříznutí zmáčkni ctrl+ G (PS 7 a 8) nebo ctrl + alt + G (PS 9 a vyšší)
4) obrázek se ořízne podle šablonky, pro ukotvení obrázku dejte Ctr + E (sloučí do jedné vrstvy)


Jak na šablonky (templates) v GIMPU:
1) vlož šablonku do vrstvy NAD fotku
2) přizpůsob velikost fotce
3) v panelu vrstev klikni pravým myšem na miniaturku šablonky a dej Alfa do výběru
4) přepni se na vrstvu s fotkou
5) dej Vybrat/invertovat
6) a pak Úpravy/vyjmout
7) vypni očičko v panelu vrstev u šablonky, nebo ji zrovna smaž.
(pokud stále běhá výběr - "běhající mravenci" - zvol Vybrat/nic)

*****
How to use templates in Adobe Photoshop?
1) give template UNDER layer with photo
2) transform template to right size by photo
3) go to photo layer, and for cuting of photo press ctrl + G (photoshop 7 and 8) or 
ctrl + alt + G (photoshop 9 and more)
4) press ctrl E for make one layer from both



TEMPLATES - download

20 komentářů:

Maria řekl(a)...

Thank you! Your blog post will be advertised on the DigiFree Digital Scrapbooking Freebie search engine today.

Donna řekl(a)...

Thank you. These are very cool.

Lori Gardner řekl(a)...

Thank you from Utah, United States of America!
I can't wait to try these.

Flo řekl(a)...

Moc děkuju

Anonymní řekl(a)...

Jsem začátečník, ale vaše šablony jsou úplně perfektní a vaše pomoc jak s ní zacházet je na 1*. Moc děkuju Alča

Anonymní řekl(a)...

Děkuji, moc mi to v mém tápání pomohlo, přitom je to tak jednoduchééé... prosím a dá se pak ta maska i nějak barvit či kolorovat či barvit jako nějaký tip staženého papíru??? Děkuji za odpověď Daniela

APRILMOUSE řekl(a)...

Danielo - prostě neořízni fotku, ale papír a je to :) funguje to na cokoliv, co se na to položí :)

Anonymní řekl(a)...

Děkuji za temlaty :o))b.l.a.n.k.a.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj,jsem začátečnice a vaše věcičky se mi moc líbí. Jste velké šikulky a určitě by jste mi mohly poradit. Jak mám udělat to, aby se mi ořízl z masky kraj a né to pod maskou. Mám namysli to, aby pod oříznutou maskou zůstal jakoby rámeček. Jestli to vysvětluju dobře. Víte jak na to? Děkuji moc moc....... Radka

Anonymní řekl(a)...

Radko, to můžem, ale nenechalas tu žádný kontakt, ani program, ve kterém pracuješ :)
Dáša Aprilmouse

Anonymní řekl(a)...

Aha, promiň. Pracuju v Gimpu a mail je radkakubova@centrum.cz. Děkuju moc, seš moc hodná....:-) Radka

Anonymní řekl(a)...

Moc děkuju za skvělý návod jak na masku, jsem začátečník a opravdu mi to moc pomohlo, jen prosím o radu, jak to udělat, aby nezůstal po fotce ten bílý rámeček ??? Děkuji za případnou odpověď a přeji hezký den
Jana (janakralova@g3k.cz)

Anonymní řekl(a)...

ještě jsem zapoměla říct, že používám GIMP. Moc děkuju :o))
Jana

Anonymní řekl(a)...

moc díky...já jsem čekala vědu a ono je to fakt jednoduché...díky mo za help.je to jasně, věcně a srozumitelně formulované.přesně to jsem potřebovala.karin

babyyy řekl(a)...

dík holky, jste šikulky! Budou se mi hodit.
Mirela

Anonymní řekl(a)...

skusam to podla navodu ale skoncim na tych "blikajucich mravcov" ako ste to nazvali a ked dam vyber nic tak sa mi strati cela ta maska.... nejde mi to mohli by ste mi poradit co robim zle? robim v gimpe - mail: malichova@slovanet.sk
dakujem. Dana

Anonymní řekl(a)...

diky, super!!!! vase navody se mi libi nejvic protoze jsou nejsrozumitelnejsi.a moc mi pomahaji v zacatcich. mam jeste jednu prosbu, jestli by ste nemohli publikovat jak udelat z papiru to ze vypada jako stary,potrhane rohy a jako polamany trochu. popr jestli je taky na to nejaky template.. nemuzu to za svet najit a kdyz jsem nasla tak to vypada moc slozite :-) tedy aspon pro mne. diky moc, jo a mam photoshop.
vanda, vanda@profi.sk
hezky den

Anonymní řekl(a)...

dobrý večer, mám prosbičku, začínám a potřebovala bych poradit jak používat ve photoshopu masky,,,,moc děkuji, petra

Kamá řekl(a)...

Bezva návod, jako začátečníkovi mi to pomůže zase o krůček dál. Díky moc.

Anonymní řekl(a)...

Moooc děkuji za šablonky i skvělý popis. Díky Vám jsem mohla dokončit přáníčko podle svých představ. :-)
Díky díky.
Iva